Darren Shan : Andarnas Sjö

Några sekunder till, bara!”
Det är ett ord man ofta använder fast man egentligen behöver mer än några sekunder. Det påminner mig också om Alfons som säger nåt liknande.

I två tre minuter pratade jag med spindlarna, bad dem att flytta på sig. Sedan när jag var på vippen att ge upp och försöka springa istället, sa Harkat: ”De klättrar ner från mig.”
Han använder tankens kraft för att försöka flytta spindlarna, undra om man kan använda tankens kraft i riktiga livet för att få nåt man vill ha eller så.

Harkat och jag utbytte en förbryllad blick innan vi försiktigt klev in.”
Ordet förbryllad används ofta i den här boken, men jag förstår inte riktigt vad det betyder, men som det verkar i den här boken så är det typ ”förvånad” blick.

Så var det när man var halvvampyr och åldrades fem gånger långsammare än en människa.”
Vad jag vet så står nåt liknande det här citatet i alla Darren Shan böcker hitills och jag har precis läst ut 10:ans bok. Men det är ju inte så konstigt att det citat är med eftersom att han är en halvvampyr och dom åldras bara var 5:e år.

När jag kom till cirkusen hade mr Tall tillbringat hela dagen inlåst i sin skåpbil med Evanna.”
När jag läste den meningen tänkte jag att dom måste ha pratat om va som kommer att hända senare i boken.
Av : Martin Arnagård

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar