Regler


I Mats Berggrens bok jag ljuger bara på fredagar får du läsa om hur det är att ha olika regler på olika ställen. Hans föräldrar är skilda och de har olika uppfattningar om hur det ska vara hemma.

Alex har skilda föräldrar så han bor varannan vecka hos sin mamma och varannan hos hans pappa. I skolan finns den här populära tjejen Julia som han är riktigt kär i. Han kommer på att han kan ordna en fest hos hans mamma när dem är bortresta för att imponera på Julia. Men det kommer folk som han verken känner eller är bjudna. Så allt går inte som han tänkt sig att det ska gå. 

Jag tyckte inte boken var så bra. Förstod inte riktigt vad som var meningen med boken, till en början vill Alex ha den där tjejen men sen i slutet började den att handla om något helt annat. Tycker att boken kunde haft en lite bättre handling. 
Jag tror boken skulle pass folk som är mellan 12-14 år. För jag tyckte inte alls om den. Men den passar säkert till andra men bara inte för mig. 

Skulle ge boken 2/5


Mats har även skrivit böcker som en enda kväll, språkresan och sent ute. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar