VM SOMMAR



Men jag förstod också att jag aldrig skulle kunna se honom i ögonen, aldrig kunna prata med honom öga mot öga.”


Att ett bråk går så långt att man blir ovänner för alltid, tycker jag är tråkigt.

Att man hatar varandra så mycket så man inte kan se varandra i ögonen. Tänk då om man är grannar eller bor nära på något sätt, hur skulle det gå? Ofta blir man vänner igen och ilskan släpper, men tänk om man inte skulle bli vänner. Fy fan, att leva med den tyngden i hela sitt liv. Det kanske är bra om det är en dålig kompis man haft, men annars är det en situation som jag inte hade velat hamna i.


-Förlåt (för igår, sa hon)


Ibland, förstår jag inte detta ordet...

Att ett enda ord tar bort allt ont, allt det gamla som hänt bara försvinner bort. Men för en del kanske det inte betyder någonting alls, andra tycker det är ett jätte bra ord, vissa har jätte svårt att säga det. Alla har olika åsikter om detta ordet, men för mig betyder det mycket. Många ord är starka!



-Vad har du där? Sa hon och pekade på handen.

-Ett cigarettmärke,sa jag. Dom brände mig

AJJ!!! säger jag bara, tänk vad ont det hade gjort om man blev bränd av en cigarett. Att bara känna när den varma hetan borrar sig ner i huden. Nej tack!



Vi kommer att göra er illa, en efter en, tills ni berättar var pengarna finns”. . .


Att bara höra dessa orden av en kriminell person hade gjort mig skit rädd. Man funderar lite extra när man läser en sådan här text. Det första som kom upp i huvudet var att= jag tänkte om de skulle varit jag och mina kompisar som stod framför en person som sa något sådant.

Vem vet allt kan hända i verkligheten, men det är något som jag inte vill att det skulle hända, för då hade jag nog nästan pissat på mig...


Jag åt kvällsmat med mamma. Hon rökte och babblade”.


Jag kan inte fatta att man rökte inomhus förr. De kommer inte på tal om nu förtiden alls, men förr var det fullt normalt. Man rökte överallt, i bilen, i huset, på jobbet. Nu röker man nästan bara utomhus, och det tycker jag är bra.

Av: joel Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar