Förvandlad av Mårten Melin

När jag vaknade la jag genast märke till tre konstiga saker:
1. Jag var inte hungrig det var jag annars alltid när jag vaknade.
2. När jag drog undan täcket märkte jag att jag hade en massa jord under fötterna. Var kom den ifrån?
3. Jag hade hårstrån i munnen. Små, korta. Som om jag tuggat på ett gosedjur i sömnen eller något.

Jag har läst boken Förvandlad. Den är skriven av Mårten Melin och handlar om Måns som plötsligt vaknar upp en morgon och lägger märke till tre konstiga saker. Hans föräldrar säger till Måns att han går i sömnen och att han ska byta skola där det finns andra barn som går i sömnen. Senare när måns har bytt skolan så hittar han en kompis som är ett troll och och får reda på att alla i skolan har ngn hemlighet tex. som att man är ett troll,vampyr eller något annat. Måns föräldrar ville inte berätta för honom vad han egentligen var. Under tiden som han väntar på att han ska få reda på vad han är så händer det lite saker och så får han nya kompisar.
jag tyckte att boken var spännade och ger den 3/5 jag tycker att den här boken var lättläst och rekomenderar den till alla åldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar