Darren Shan Vampyrernas Berg

Jag har läst boken Darren Shan "Vampyrernas Berg". Den är den fjärde boken i Darren Shan serien. Det har gått 8 är sedan Darren har blivit halvvampyr och nu är det dags för Mr Crepsley att vissa han för vampyrgeneralerna och deras råd. Vägen ditt är både lång och farlig. När dom går till vampyrernas berg så får dom gå igenom svåra terränger och prov som dom måste klara för att komma fram. När dom kommer fram så träffar dom Kurda som ska bli General så snart som möjligt. Kurda är en sån person som är försiktig och eftertänksam, när det gäller att ta smarta beslut. Kurda visar Darren runt i berget och visar alla salar som är döpta efter stora och värdefulla Vampyrer. När dom kommer till idrottsalarna så får dom syn på en tjej vid namn Arra Sails, Arra Sails är den kvinnliga kampmästaren som ingen tar i en duell. När dom äntligen kommit till generalernas sal, så kallas Mr Crepley och Darren till att sitta längst fram vid Kurda. Generalerna ställer frågor liksom Prinsarna, Prinsarna är dom högst satta vampyrerna. Generalerna kommer fram till att Darren ska visa sitt mod och självkänsla genom att göra " Initiationsproven " som är en prövning för dom som vill eller ska bli generaler. Kurda vill absolut inte att Darren ska göra proven men Mr Crepley säger att det är okej. Jag tycker inte att den är så spännande för det händer inte något, om jag får säga mitt skulle jag strunta i att skriva boken. jag skulle kalla en sådan bok för en bok som man skriver för att sammanhanget ska bli korekt  Jag har läst dom tre första böckerna i Darren Shan serien, och om man inte har läst dom tre första kan man omöjligt finna sin ro i denna bok, för den är en sån bok som man skriver fast det är meningslöst. Den har inte så mycket spänning som dom andra böckerna. Men om jag skulle säga något positivt är det att den är väldigt bra skriven. Om man tänker på hur serien har sätt ut tror jag att den femte boken " Prövningarnas Tid " kommer bli en riktig ruggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar