Dagbok för alla mina fans

Jag har gjort en bokrecention av en av jeff kinneys bok, Dagbok för alla mina fans.

"Först o främst.. De här är INGEN dagbok!! det här är en loggbok!!" säger Greg som är huvud personen i denna bok. Jag har läst en bok som ingår i en serie som Jeff kinney gjort.

I den här boken träffar man Greg, Greg har 2 syskon en lillebror och en storebror och sen har han ju förstås en mamma och pappa, man kan säga att det är mamman som bestämer.


Greg går i Middle school och han har en kompis som heter Rowdy och dom två är inte så populära men de vill Greg försöka ändra på för Greg vill inte bli den som ingen kommer ihåg,  så han försöker hela tiden ändra på att vara opopulär.

Men hans kompis Rowdy är en ganska lätt lurad typ och Greg kan nästan lura Rowdy med allt som att t.ex när Rowdy cyklade ner med en 3 hjuling mendans Greg kastade en fotboll på Rowdy medans han åkte ner för backen.

En av mina favorithändelser i boken var när Greg ska lyssna på en av hans storebrors hevy metal skiva, så han smyger ner mitt i natten till cd spelaren i vardags rummet och tar på sig hörlurarna och sen sätter igång musiken men nästan precis efter 30 sekunder så kommer hans farsa ner och är jättearg och skäller på han. På grund av att han glömde sätta i hörlurarsladden i cd spelarn..


Jag tyckte boken var bra o väldigt rolig för den var aldrig tråkig att läsa för det hände så mycket i den. Han skriver bra och man fattar va han menar o förstår allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar