Förvandlad

När jag vaknade la jag genast märke till två konstiga saker
1. Jag var inte hungrig det var jag annars alltid när jag vaknade.
2. När jag drog undan täcket märkte jag att jag hade en massa jord under fötterna. Var kom den ifrån?
3.Och hur kommer det sig att alla som vistas på skolområdet måste bära ett kors om halsen?

Det handlar om Måns, som skickas iväg till en internatskola efter att under mystiska saker ha vaknat med jord under fötterna och hår i munnen. Hans familj låter honom bara veta att han går i sömnen, men det är inte sanningen. Skolan visar sig vara till för ungdomar som kanske ser ut som vanliga ungdomar, men som har väldigt speciella egenskaper.skolan kallas Monsterskolan av de som bor i närheten.Varje person som går på skolan har något speciellt problem för sig därför tycker jag att jusst namnet ”Förvandlad” är ett bra namn för boken. H§
uvudpersonerna i boken är Måns och Felicia xcm

Boken är skriven på ett bra sätt tycker jag dom beskriver omgivningen och dofterna som är.Författaren har valt att skriva en rysare fantasy bok om hur livet kan vändas upp och ner på en natt. Boken påminner om Harry potter och Twilight hur personerna är i dom två filmerna.Boken blir spännande när måns blir förvandlad till en katt och det finns en redan på internatskolan som heter Felicia och är också katt som hjälper Måns. Måns är en go kille som är lite konstig av sig även hans personlighet är annorlunda emot vad dom andra är i boken.Felicia är mer den lite tillbakadragna tjejen i början av boken men vågar ta mera plats senare i boken.

Jag brukar inte att gilla att läsa böcker men den här boken var ricktigt bra och ganska lättläst den här boken får 7/10

1 kommentar:

  1. På vilket sätt tycker du att den påminner om Harry Potter?

    Har skrivit ett omdöme i Unikum!

    SvaraRadera